In de periode 2020-2022 ben ik vanuit Blossom verantwoordelijk geweest voor de social retainer van Volkswagen Nederland (2020) en Škoda Nederland (2020-2022). In de rol van content manager bedacht en creëerde ik maandelijks socialmediacontent voor Instagram en Facebook, waarbij ik de balans vond tussen internationale merkidentiteit en de specifieke wensen en behoeften van de Nederlandse doelgroep.

Mijn werkzaamheden omvatten de adaptatie van internationale content naar een lokaal relevante boodschap, creatie van unieke content voor de Nederlandse markt, schrijven van pakkende social copy die aansluit bij de tone of voice van beide merken en de social advertising, waarbij ik strategisch posts promootte om maximale impact te realiseren.

Om de content zo authentiek mogelijk te maken, combineerde ik beeldmateriaal uit de internationale beeldbank met user-generated content van Nederlandse autoliefhebbers. Hierdoor sloot de content niet alleen beter aan bij de Nederlandse volgers, maar werd deze ook toegankelijker en herkenbaarder.

Met een strategische en creatieve aanpak wist ik de socialkanalen van Volkswagen Nederland en Škoda Nederland te voorzien van content die zowel de merkwaarden als de interesses van de Nederlandse community weerspiegelde.

Content managenemt

(Motion) design

Copywriting

Advertising

SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM

Koffietje doen?

Contact