ICI PARIS XL nodigde ons uit om het jaarlijkse Suppliers Event voor 2025 vorm te geven. De wens: méér dan een standaard bijeenkomst. Het moet een inspirerend event worden dat de “ziel van beauty” voelbaar maakt en leveranciers op een emotioneel niveau verbindt met het merk en elkaar.
Samen met mijn collega Luuk de Graaf doken we in de kern van beauty. We zochten naar het onzichtbare fundament waar de industrie op draait: emoties als zelfvertrouwen, verlangen en blijdschap. Want soms zit de grootste impact in de meest onverwachte, kleine momenten. De blijdschap om die ene lipstick die écht bij je past, de herkenbare en troostende geur van je moeders parfum tijdens een innige omhelzing, of die boost van zelfvertrouwen als je er stralend uitziet.
Het zijn die momenten die het leven buitengewoon maken en je laten stralen. En dat gevoel inspireert ICI PARIS XL elke dag om de perfecte, persoonlijke productmatch voor haar klanten te vinden, want they love to see you shine. Zij geloven namelijk dat beauty meer is dan wat je ziet — het is wat je voelt. Zo ontstond het thema van 2025: “More Than Meets The Eye”
Dit thema benadrukt dat beauty verder gaat dan het uiterlijk; het draait om de beleving, het onzichtbare gevoel dat producten oproepen. En de belangrijke rol die ICI PARIS XL voor haar leveranciers hierin kan spelen.
Voor de visuele vertaling maakten we een krachtige key visual met bijbehorend moodboard voor de volledige visuele stijl van het event. We combineerden de herkenbare magenta kleur van ICI PARIS XL met surrealistische, maar stijlvolle, elementen in een prachtig droomlandschap. Hierbij staat een oog symbool in het ontwerp voor meer dan alleen het zichtbare — het is een poort naar de onderliggende gevoelswereld en beleving achter beauty. Door deze gevoelswereld aan te kleden met elementen als lentebloemen, planten, diamanten, schelpen en magenta wolken proberen we de gevoelens bij een beautyproduct visueel te maken.
Het ICI PARIS XL Suppliers Event 2025 vindt plaats in Dive Antwerpen, een inspirerende en volledig digitale eventlocatie waar technologie en beleving samenkomen. Dankzij een zaal die volledig wordt omringd door ledschermen, worden leveranciers letterlijk ondergedompeld in de unieke visuele stijl van het event: waar je ook kijkt, overal beleef je het surrealistische landschap met het iconische oog, magenta wolken en bloemen. Door de geavanceerde mogelijkheden van Dive én het creatieve team dat de visuele huisstijl verder uitwerkt, lopen gasten straks echt door de gevoelswereld achter beauty heen—precies zoals het concept “More Than Meets The Eye” beoogt.
Concept en design: Luuk de Graaf & Rolf Janssen 3D en event visuals: NV Congé & Dive