Als online marketeer bij First Vision (2011-2018) was ik nauw betrokken bij de digitale promotie van festivals zoals Lakedance en Winter Park Festival. Binnen deze rol was ik onder andere verantwoordelijk voor de begeleiding van video content, van het ontwikkelen van concepten voor festivaltrailers tot het meedenken over de stijl en opzet van aftermovies.

Ook na mijn tijd bij First Vision ben ik vanuit Grafische Rolf betrokken gebleven bij deze evenementen, specifiek door het creëren van video content.

Een belangrijk onderdeel hiervan waren de line-up release video’s, die een centrale rol speelden in de online promotie. Voor deze video’s combineerde ik aftermovie-beelden van voorgaande edities met eigen animaties, gebaseerd op het nieuwe festival artwork. Door dynamische overgangen, ritmische edits en creatieve visuele effecten werd de line-up op een pakkende manier gepresenteerd om zo de hype rondom het festival te vergroten.

Daarnaast kreeg ik de mooie opdracht om een showreel voor First Vision te creëren in 2020. Deze video was bedoeld om de kracht en veelzijdigheid van First Vision als evenementenorganisatie te laten zien. Door hoogtepunten van de verschillende evenementen te combineren in een energieke edit ligt er nu en krachtige compilatie die hun expertise en passie voor eventproductie mooi laat zien.

Met deze content hielp ik First Vision om festivalbezoekers en partners op een visueel aantrekkelijke manier kennis te laten maken met hun evenementen en zo de voorpret, beleving en ticketverkoop te stimuleren.

Video

Motion design

SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM

Koffietje doen?

Contact