Voor De Groote Heide, een grensoverschrijdend natuurgebied van maar liefst zesduizend hectare, heb ik tussen 2022 en 2024 de maandelijkse social content en advertising verzorgd. Met respect voor de nieuwe huisstijl en een frisse tone of voice bracht ik de verhalen van dit bijzondere gebied tot leven op social media. Van inspirerende posts tot seizoensgebonden campagnes. Of het nu ging om serene landschappen of vrolijke wandelsuggesties, de content nodigde volgers uit om de natuur in te trekken. Kortom, online zichtbaarheid met een groene touch.

De maandelijkse contentplanning werd ingevuld door bestaande fotografie te combineren met user-generated content. Deze content werd verzameld door middel van actief community management en engagement posts op de social media kanalen van De Groote Heide. Dit resulteerde in een gevarieerde en aansprekende contentmix die inspeelt op de wensen en behoeften van de doelgroep.

Daarnaast heb ik een seizoensgebonden Always On-laag voorgesteld en opgezet. De reden voor het opzetten van deze Always On-laag was het vermijden van gaten in de aanwezigheid op social media. De meeste posts uit de contentplanning werden organisch of met een klein budget gepromoot, wat resulteerde in een lagere zichtbaarheid op bepaalde dagen. Om deze momenten van lagere zichtbaarheid op te vullen en te zorgen voor een constante stroom van content, heb ik een campagne opgezet die gedurende elk seizoen (lente, zomer, herfst, winter) online actief bleef met als doelstelling awareness en het genereren van traffic naar de website.

In de zomer van 2023 haalden we hiermee mooie resultaten; een CPM van € 0,71 (awareness) en een gemiddelde CPC van € 0,10 op Facebook en € 0,18 op Instagram.

Content management

(Motion) design

Copywriting

Advertising

SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM

Koffietje doen?

Contact