Amazon Nederland wil aan het einde van het jaar dé plek zijn waar mensen de mooiste cadeaus vinden voor hun dierbaren. Maar terwijl online bestellen makkelijk is, voelt het vaak onpersoonlijk. Vanuit dit inzicht gingen Bram Lips en ik aan de slag met een creatief concept om Amazon op een unieke en sympathieke manier onder de aandacht te brengen.

We merkten dat steeds meer mensen het inpakken van cadeaus uitbesteden – aan webshops of in fysieke winkels. Handig, maar het haalt juist de persoonlijke touch weg. Cadeaus krijgen betekenis door de zorg en aandacht die je in het inpakken stopt. En precies dát gevoel wilden we terugbrengen.

Zo ontstond de Amazon Kerst Wrapper – een sympathieke, enthousiaste (w)rapper met één missie: Nederland opnieuw de kunst en het belang van inpakken bijbrengen. Want een goed ingepakt cadeau is een cadeau om nooit te vergeten.

En wie past daar beter bij dan Willie Wartaal? Samen met hem brachten we de Kerst Wrapper tot leven in een reeks energieke social video’s, waarin hij met humor en flair het plezier van inpakken opnieuw introduceerde. Zo maakten we van een praktisch moment een feestje en gaven we Amazon een speelse, menselijke touch tijdens de feestdagen.

 



Concept:
Bram Lips & Rolf Janssen
Video & (motion) design: Walter van Turnhout

Concepting

SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM SLIDE IN DM

Koffietje doen?

Contact